فالنامه حافظ

فالنامه انبیاء

استخاره با قرآن




تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:فال و سرگرمی,
ارسال توسط حسن جوان خواجه پاشا

Wg,صلوات

نوري در قبر:

رسول خدا(ص) فرمود: صلوات بر من ، نوري در قبر است.

 

هنگام جان دادن:

هركس بر من صلوات زياد بفرستد ، از تلخي مرگ وجان كندن ايمن گردد.

 

 

كرامت صلوات در برزخ:

فضل كندي را بعد از وفات در خواب ديدند ، از او پرسيدند : حق تعالي با تو چه كرد؟

كفت: من را بخشيد وگرامي داشت ، به عملي كه از اين دوانگشت من يعني سبابه وابهام صادر شده بود.

گفتند: از آن ها چه عمل آمد كه سبب كرامت تو گرديد.

گفت: بسيار نوشتن صلوات.

 

ايمني از تلخي جان دادن:

فرد صالحي به عيادت بيماري رفت ، او آخرين لحظات زندگاني اش را مي گذرانيد ، به او گفت: دوست من! آيا جان كندن تلخ است؟

بيمار گفتك من جز شيريني وخوبي نمي بينم ، هيچ گونه تلخي حس نمي كنم.

آن شخص صالح متعجب شد زيرا او مي دانست كه دل كندن از اين دنيا وجان دادن بسيار ناگوار وتلخ است.

شخص بيمار چون تعجب او را ديد ، به او گفت: تعجب مكن  زيرا من حديتي از پيامبر (ص) شنيده بودم كه هركس زياد بر من صلوات بفرستد ، از تلخي جان دادن در امان است. از آن پس من به فرستادن صلوات مداومت نمودم وبسيار صلوات فرستادم.اينك تو جان دادن راحت من را فهميدي

 

فرياد رسي صلوات در قبر:

شبلي نقل نموده است كه‌: من همسايه اي داشتم وفات نمود ، بعد از آن ، او را در خواب ديدم ، از او پرسيدم : حق تعالي با تو چه كرد؟

گفت : اي شيخ! هول هاي بزرگ ديدم ،ورنج هاي عظيم كشيدم. از آن جمله به وقت سوال منكر ونكير ، زبان من از كار باز ماندو با خود گفتم : واويلاه ، اين عقوبت از كجا به من رسيد ؟ آخر من مسلمان بودم وبر دين اسلام مردم.

آن دو فرشته ، به عنغ وعظلت ، از من جواب صلبيدند.ناگاه شخصي نيكو موي و خوش بوي آمد ،ميان من وايشان حايل شد،ومرا تلقين كرد تا جواب ايشان را بر وجه صواب دادم،از آن شخص پرسيدم: توكيستي خدا تو را رحمت كند كه منرا از اين غصه نجات دادي؟

گفتك من شخصي ام كه مخلوق شده ام از صلواتي كه تو بر پيغمبر (ص) فرستادي ،و مامورم به آن كه در هر وقت وهرجا كه درماني ، به فرياد تو برسم.

 

رفع عذاب قبر  
رسول خدا - صلى الله عليه و آله - فرمود:
هر كس در شب جمعه ، دو ركعت نماز به جاى آورد و در هر ركعت پنجاه مرتبه سوره اخلاص بخواند و بعد از نماز بخواند: اللهم صل على النبى العربى و آله . حق تعالى ، گناهان گذشته و آينده او را بيامرزد و چنان باشد كه گويا دوازده هزار مرتبه قرآن را ختم كرده است و حق تعالى ، او را از گرسنگى . تشنگى روز قيامت نگاه دارد و تمام حزن او را برطرف سازد و او را از ابليس و لشكريانش نگاهدارى كند و هيچ گناهى بر او ننويسد و سكرات مرگ را بر او آسان گرداند.

 

برترين اعمال در برزخ  
ابو علقمه مى گويد:
پيامبر - صلى الله عليه و آله - بعد از نماز صبح رو به طرف ما كرد و فرمود: اصحاب من ! ديشب عمويم حمزه و برادرم جعفر (طيار) را در خواب ديدم به آن دو نزديك شدم و گفتم : پدر و مادرم فدايتان ، كدام عمل را برتر يافتيد؟
پاسخ دادند: پدر و مادر ما فدايت ، ما صلوات بر تو، تشنه را سيراب كردن و محبت على بن ابى طالب - عليه السلام - را برترين اعمال يافتيم .

 

كرامت رسول الله در قبر  
شبلى ، با جمعى از مريدان ، به عزم حج روانه باديه گرديدند. در اثناى راه ، يكى از مريدان را اجل موعود رسيد. شبلى ، متحير، در آن قالب بى جان مى نگريست و با خود، فكر تجهيز و دفن او مى كرد. ناگاه ديد كه تمام جسمش ، در يك چشم به هم زدن ، سياه و تيره گشت و هنوز يك ساعت نگذشته بود كه آن سياهى به سفيدى مبدل شد.
شبلى از آن حال تعجب نموده ، آن مريد را در خواب ديد، كه حله اى از حله هاى بهشت پوشيده ، و تاجى مزين به جواهر بر سر نهاده ، و خاتمى نورانى در انگشت كرده ، كه بر نگين آن نوشته است : هذا جزاء من صلى على محمد و آله - صلى الله عليه و آله
شبلى از او پرسيد: سر آن سياهى و سفيدى چه بود؟
جواب داد: سياهى ، تيرگى معصيت بود. هنوز مرغ جانم ، كامل از قفس تن بيرون نرفته بود كه بدن من به خاطر گناه سياه گرديد. ناگاه صدر و بدر عالم و سيد بنى آدم ، محمد - صلى الله عليه و آله - را ديدم كه آمد، و قدحى از آب در دست داشت ، و آن را بر من ريخت و به دست مبارك ، سياهى معاصى را از من نشست ، و خلعت كرامت و خاتم سعادت به من بخشيد.
من عرض كردم : يا رسول الله ! به خاطر كدام عمل مستحق اين كرامت شدم ؟
فرمود: چون تو در دنيا عادت داشتى كه پيوسته بر من صلوات مى فرستادى ، من به آن سبب ، نظر عنايت از او دريغ نداشتم .
شبلى از خواب بيدار شد. گفت : بر من روشن گرديد كه ظلمت گناه ، با لعمه درود بر حبيب خداوند - صلى الله عليه و آله - از بين مى رود.

 

رفع عذاب از همه اهل قبرستان  
زنى دخترى داشت . آن دختر وفات نمود، مادرش او را در خواب ديد كه به عذاب اليم و عقاب عظيم گرفتار است . با اندوه بسيار از خواب بيدار شد و ناله و زارى آغاز نمود، چند روز بر حال فرزند خود اشك مى باريد و مى ناليد، تا آن كه بار ديگر، آن دختر را در خواب ديد، خوشدل و شادمان و در روضه فردوس خرامان .
به او گفت : اى دختر! آن چه حال بود كه ديدم و اين چه صورت است كه مشاهده مى كنم ؟
جواب داد: اى مادر! به جهت گناهان خود در عذاب بودم ، چنان كه ديدى . در اين روزها، عزيزى از كنار مقبره ما گذشت و چند نوبت صلوات فرستاد و ثواب آن را به اهل گورستان بخشيد حق تعالى به بركت صلوات ، عذاب از اهل آن قبرستان برداشت .

 

نورانى شدن چهره در عالم برزخ  
ثورى مى گويد: يك سال در مراسم حج ، مردى را ديدم كه هنگام طواف تنها ذكر صلوات در را مى گويد. در وقوف عرفات هم فقط به اين ذكر اكتفا مى كند، در مدينه نيز تنها ذكرش صلوات بود.
من به او گفتم : تو هم در مكه و هم در مدينه تنها ذكر صلوات بر محمد و آل طاهرينش بود، در عرفات كه جايگاه و روز ناله و زارى و طلب حاجت است هم ، تو همه چيز را گذاشتى و فقط صلوات فرستادى ، علت چيست ؟
او گفت : سال گذشته من به همراه پدرم به مكه آمدم ، در يكى از منازل ، پدرم بيمار شد و ما نتوانستيم به راه خود ادامه دهيم ، در همان جا خانه اى كرايه كرده و چراغى را روشن نمودم . سر پدرم در دامنم بود كه جان سپرد.
ديدم كه اندك اندك چهره اش سياه گشت . ترسيدم ، سرش را بر زمين گذاشتم و كنارش نشستم و از رسوايى فردا در مقابل مردم گريه مى كردم . در همين حال خوابم برد.
مردى زيبا، خوش بو و خوش پوش با عمامه سفيدى وارد شد. روپوش ‍ پدرم را برداشت ، دستى بر صورتش كشيد كه بر اثر آن رنگ چهره پدرم سپيد و نورانى گشت . من حيرت زده از او پرسيدم : تو كه هستى كه خدا از بركت وجود تو غم مرا برطرف ساخت ؟
فرمود: من صاحب قرآن ، محمد بن عبدالله پيامبر آخر زمانم . بدان و آگاه باش كه پدرت نافرمانى خدا را مى كرد و پيرو هواى نفس بود؛ اما چون پيوسته بر من صلوات مى فرستاد، در اين ساعت كه تيرگى و تاريكى گناه او را در بر گرفت من به دادش رسيدم .
او اين را گفت و از نظر من غايب گشت .
من از خواب برخاستم و ديدم كه چهره پدرم مانند ماه شب چهارده مى درخشد. از آن روز به بعد بود كه فايده صلوات را فهميدم ، تسبيح و دعا را رها كرده و در هر حال و پيوسته صلوات مى فرستم

 

 




تاریخ: دو شنبه 16 تير 1393برچسب:اثرات صلوات در دنیا و آخرت,
ارسال توسط حسن جوان خواجه پاشا

۱۸ خاصیت لیموترش را بشناسید

تغذیه > میوه و سبزی - همشهری آنلاین:
لیمو خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی، تقویت‌کننده سیستم دفاعی بدن، کاهش‌دهنده وزن، هضم‌کننده و تصفیه‌کننده کبد را دارد.

لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسیدسیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامینC، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌ها مقابله می‌کند. اگرچه با خاصیت لیمو آشنا هستید باز هم در این مطلب به گوشه‌ای از خواص این خوراکی بسیار مفید اشاره می‌کنیم.

1) آکنه: لیمو حاوی اسیدسیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین C موجود در میوه‌های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می‌دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو برای پوست مفید است.

1- با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آب‌لیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید. اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد و شاید احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار مفید و کاربردی است.

2- یک سهم آب‌لیموی تازه را با یک سهم آب گلاب و یا عسل رقیق‌شده با آب مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت روی آکنه بگذارید و سپس با آب بشویید. این عمل را 2 بار، یک بار به هنگام صبح و یک بار عصر تکرار کنید. اگرچه این درمان‌ها طبیعی هستند اما در صورت حاد بودن آکنه و یا داشتن زخم باز، اول با پزشک مشورت کنید.

2) اضطراب را از بین می‌برد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد لیمو تأثیر آرام‌بخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دستپاچگی را از بین می‌برد. استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش می‌دهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبوکننده با بوی لیمو استفاده می‌شود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید، چند قطره روغن لیمو را روی دستمال بچکانید و بو کنید.

3) آفت دهان؛ خاصیت ثابت‌شده ضدباکتریایی و ضدویروسی لیمو روند بهبود آفت را تسریع می‌کند. کافی است روزی 3 بار آب مخلوطی از یک لیموی تازه و یک لیوان آب ولرم غرغره کنید اگرچه در اوایل احساس سوزش خواهید کرد اما با استفاده مکرر احساس سوزش کاهش پیدا می‌کند.

4) تب؛ تب و لرز می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد اما لیمو همیشه یک درمان مفید است. هر 2ساعت یک لیوان آب جوش با کمی عسل و آب یک لیموی ترش و تازه بخورید تا تب و لرز شما از بین برود.

5) میخچه و پینه بستن پوست؛ پماد لیمو را یک شب کامل روی میخچه و پوست پینه‌بسته بمالید. یا این که برشی به ضخامت حدود 5 میلی‌متر را روی میخچه قرار دهید و با باند ببندید.

6) اگزما؛ اگر از عفونت پوستی مانند اگزما رنج می‌برید، لیمو می‌تواند تسکین دهنده باشد. 8 قطره روغن لیمو را با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق‌شده مخلوط کنید. سپس پارچه تمیز را به آن محلول آغشته کنید و روزی 2 تا 3 بار به مدت 15 دقیقه روی قسمت مورد نظر قرار دهید. این روش نه تنها عفونت را کاهش می‌دهد بلکه خارش را نیز از بین می‌برد. عسل نیز مانند لیمو خاصیت ضدالتهابی دارد و روند بهبود را تقویت می‌کند.

7) خستگی مفرط؛ افرادی که مسافت‌های طولانی پیاده‌روی می‌کنند، با احساس خستگی می‌توانند با ایجاد سوراخی روی لیمو با استفاده از نی آب آن را بمکند تا علاوه بر احساس تازگی، از خواص دارویی لیمو استفاده کنند. کاوشگران برای محافظت از عفونت‌های منطقه استوایی نیز از لیمو استفاده می‌کنند.

مقدار کمی آب‌لیمو نسبت به مقدار زیاد آب، تشنگی را به طور موثر رفع می‌کند. مسافران با تجربه تصریح می‌کنند، افزودن کمی آب‌لیمو به آب آشامیدنی معمولی در شهرهای مختلف، باعث ضدعفونی و مانع بیماری بر اثر حساسیت به آب‌های آلوده می‌شود. از آن جایی که روغن لیمو فعالیت مغز را تحریک می‌کند، هر زمانی که بدون هیچ دلیلی احساس خستگی کردید و یا این که به سختی می‌توانید تمرکز کنید، 4 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و هر چند ساعت یک لیوان آب‌لیمو بخورید.

8) بوی نامطبوع دهان؛ لیمو بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه‌ها، کشیدن سیگار و یا کمبود بزاق ایجاد شده را رفع می‌کند.برای خوشبو کردن دهان، روزی چند بار به طور کامل با یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو غرغره کنید. جویدن یک برش لیمو پس از هر وعده غذایی نیز می‌تواند مفید باشد.

9) فشار بالای خون؛ پیاز و سیر همراه با لیمو به طور موثری با فشارخون بالا مقابله می‌کند. 3 حبه سیر را له کنید، یک پیاز را ریز خرد و با 4 لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا به جوش بیاورید و سپس زیر آن را خاموش کنید. پس از 5 دقیقه مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید و در یخچال قرار دهید. آب 3 لیمو را به آن اضافه کنید و در طی روز بخورید. اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید، خوب است بدانید که پکتین در لیمو همراه با ماده مغذی دیگری، در کاهش چربی خون موثر است.

10) گزیدگی؛ روی محل گزیدگی، 2 قطره لیمو مخلوط شده با یک قاشق چای‌خوری عسل بمالید، برای دور نگه داشتن حشرات، 20 قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و در هوا بپاشید. علاوه بر خوشبو کردن هوا، حشرات را نیز دور نگه می‌دارد.

قرار دادن پنبه آغشته به روغن لیمو در اتاق‌خواب نیز حشرات را دور نگه می‌دارد. اگر در هوای آزاد قرار دارید، 10 قطره روغن لیمو را به کمی روغن آفتاب‌گردان اضافه کنید و به پوست خود بمالید.

11) بی‌خوابی؛ بررسی‌های متعددی نشان داده ترکیبی از روغن لیمو همراه با بابونه، سنبل‌الطیب و رازک اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث خواب منظم می‌شود.

12) درد؛ آب‌لیمو تأثیر قوی قلیایی روی بدن دارد و عامل طبیعی در برابر اسید اضافه بدن است. این اسید اضافه موجود در بدن، نقشی مهم برای دردهای روماتیسم دارد. روزی 3 بار یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو بخورید و در صورت شدت درد، به هر یک لیوان، آب 2 عدد لیمو اضافه کنید.

13) تقویت معده؛ پس از هر وعده غذایی، یک لیوان آب ولرم حاوی آب یک لیمو تازه بخورید. اسید موجود در لیمو، تولید اسید معده و فعالیت عضلات معده را تحریک می‌کند.

14) واریس؛ روغن لیمو خاصیت تقویت‌کننده رگ‌ها را دارد که با واریس مقابله می‌کند. 6 قطره روغن لیمو را با 50 میلی‌لیتر روغن مغز گندم، 2 قطره روغن سرو و 2 قطره روغن ارس مخلوط کنید و به طور روزانه از پایین پا به بالا به طرف قلب به آرامی ماساژ دهید. برای جان تازه بخشیدن به رگ‌ها، 8 قطره روغن لیمو، 4 قطره روغن سرو و یک قاشق غذاخوری عسل را در آب وان بریزید و به مدت 15 دقیقه در آب بنشینید.

15) مویرگ‌ها؛ مصرف لیموترش موجب استحکام مویرگ‌ها می‌شود و خاصیت ضدمیکروبی در خون دارد. مصرف لیموترش از خونریزی جلوگیری می‌کند و بیوفلاونوئیدهای موجود در آن خاصیت شکنندگی مویرگ‌ها را کاهش می‌دهد.

16) قلب؛ نقش ویتامین C در بدن خنثی کردن نیتروزامین‌هاست و پکتین موجود در لیموترش موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود که برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است.

17) بدن، ذهن و روح؛ پزشکان متخصص چاقی معتقدند چاق‌ها اگر هرروز صبح آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزند و میل کنند زودتر لاغر می‌شوند. همچنین خوردن این شربت صبحگاهی موجب می‌شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگی داشته باشید. همچنین شربت آب‌لیمو چشم‌ها را درخشان و پوست را با طراوت می‌کند.

18) سرماخوردگی؛ با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین ث موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای فرد مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب‌لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است. مصرف آب‌لیمو همچنین باعث کاهش تب در افراد بیمار می‌شود.

توجه

* اگر از سوزش سر دل، ناراحتی مثانه و کلیه رنج می‌برید و یا این که به میوه‌های استوایی حساسیت دارید قبل از استفاده از لیمو با پزشک مشورت کنید.

* برای محافظت از مینای دندان، نیم ساعت پس از خوردن لیمو مسواک بزنید.

* خوردن آب‌لیمو و یا استفاده از روغن لیمو برای کودکان زیر 10ساله توصیه نمی‌شود.

 

 




تاریخ: دو شنبه 16 تير 1393برچسب:لیمو و درمان پوست ,زیبائی پوست,خواص لیمو ,,
ارسال توسط حسن جوان خواجه پاشا

عرقیات گیاهی

 

1.عرق گیاه شاه اسپرم
تقویت معده ، بادشکن ، ضد عفونی دهان ئ دستگاه گوارش، رفع دل درد،بوی بد سیر وپیاز را از بین میبرد،رفع سر درد های یک طرفه و عصبی،ضد سرفه، رفع التهابات دستگاه مجاری ادرار.
قبل از هر غذا یک استکان یا به صورت شربت میل کنید.
****************************************
2.
عرق بادرنجبویه
خواب آور و آرام بخش اعصاب،ضد افسردگی،درمان سرگیجه،تپش قلب،تقویت دستگاه گوارش و معده،رفع قاعدگی دردناک و دل به هم خوردگی و ویار بانوان باردار،موثر در افزایش هوش و درمان کم هوشی، مفید برای درد شکم و ناراحتی روده.
قبل از هر غذا یک استکان یا بصورت شربت میل کنید.
***************************************
3.
عرق بهار نارنج
تقویت قلب و اعصاب،آرام بخش،ضد تشنج،درمان بی خوابی عصبی،رفع افسردگی و اختلالات عصبی،درمان مراقب ارسال خود باشیدکه،اشتها آور،نیرو دهنده.
قبل از هر غذا یک استکان یا به صورت شربت میل کنید
***************************************
4.
عرق بومادران
مفید برای بیماران قلبی و عروقی و جلو گیری از سکته قلبی و مقوی قلب،کاهنده فشار خون،رفع درد بواسیر،کلیه و مثانه،جلوگیری از ریزش مو و طاسی و زگیل،رفع ناراحتی عصبی،سر دردع میگرن،تشنج و صرع،ضد اسپاسم و التهاب،مؤثر در رفع بی اشتهایی،اختلالات معده،اسهال نفخ،قاعدگی دردناک و دیر رس،سرفه.
بعد از هر غذا یک استکان سه بار در روز میل کنید.
************************************
5.
عرق بید مشک
تقویت قلب و اعصاب،رفع گرفتگی و خفقان قلب،ملین ، تقویت عمومی بدن،مصرف بیدمشک در جوانی مانع فشار خون در دوران پیری میشود.
قبل از هر غذا یک استکان و یا بصورت شربت میل کنید.
************************************
6.
عرق پونه
ضد نفخ،مفید برای سیاه سرفه و آسم،رفع سرما خوردگی و دردهای رماتیسمی،نقرس،اشتها آورعرفع سوء هاضمه، مؤثر در تنظیم ضربان قلب،رفع اسهال  و ناهنجاری گوارشی و کبدی،بر طرف کننده بوی بد دهان،ضد میکروب و کرم کش.
بعد از هر غذا نصف استکان سه بار در روز میل کنید.
************************************
7.
عرق خارشتر
افزایش اشتها،مدر ،تصفیه کننده خون و کبد،دفع کننده سنگ کلیه و مثانه، ضد تب و لرز، جلوگیری از پروستات و بواسیر، رفع تپش قلب،تسکین میگرن، یرقان و التیام زخمها.
سه فنجان در روز بعد از هر غذا اما برای افزایش اشتها قبل از غذا مصرف کنید.
************************************
8.
عرق رازیانه
زیاد نمودن شیر مادران و مناسب برای مادر شیرده که نوزادان آنها دچار نفخ میشوند،درمان قاعدگی دردناک،ورم پستان،سخت زایی،اشتها آور،معالج سیاه سرفه،آسم،درد معده،سوء هاضمه،قولنج ،معرق و ضد درد و آماس،محرک ملایم اعمال روده ای ، مفید در درمان دیابت،در رفع اختلالالت عصبی و کلیوی نیز توصیه میشود.
بعد از هر غذا یک فنجان سه بار در روز میل کنید.
***********************************
9.
عرق رزماری(اکلیل کوهی)
درمان سرما خوردگی و سرگیجه،رافع تپش قلب،تشنج،دردهای رماتیسمی،رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی عضلات دست و پا،آرامبخش اعصاب(خصوصا در دوران یائسگی)، تقویت عمومی بدن،مدر،مسهل صفرا.
قبل از هر غذا یک استکان سه بار در روز میل کنید.
برای زنان باردار توصیه نمیشود.
*********************************
10.
عرق ریحان
رفع سر درد ،ضد میگرن ،تحریک کننده اشتها، رافع تشنج، قولنج اسهال و ترشی معده ،تحریکات چشم و گل موژه، مسکن اعصاب و خواب آور،برای برطرف کردن ناراحتی های معده،دستگاه گوارش و کلیوی توصیه میشود ، ضد انگل،سرفه ، سیاه سرفه و ورم مجاری ادرار.
بعد از هر غذا یک فنجان سه بار در روز میل کنید.
**********************************
11.
عرق زنیان
ضد عفونی کننده،ضد کرم،مفید برای ناراحتی گلو و سرفه،نیرو بخش،ضد تهوع،مناسب برای بیماران کبدی،ضد اسهال،مدر،بادشکن.
بعد از هر غذا یک فنجان سه بار در روز میل کنید.
**********************************
12.
عرق زیره سبز
ضد چاقی،مفید برای نفخ ناشی از سوء هاضمه،رفع اختلالات گوارشی،افزایش دهنده شیر مادر،دافع سموم بدن و رافع تنگی نفس و مراقب ارسال خود باشیدکه،بادشکن،ضد عفونی کننده،مدر،معرق،لینت بخش،برای افزایش قاعدگی و رفع مشکلات آن توصیه میشود.
سه بار در روز بعد از هر غذا میل کنید.
**********************************
13.
عرق شنبلیله
کاهنده قند خون(تولید انسولین طبیعی ، مناسب برای بیماران دیابتی)،کاهنده  کلسترول خون،آنتی تومور،تقویت مو و درمان ریزش آن، درمان برونشیت،درمان لاغری،مدر.
سه بار در روز بعد از هر غذا میل کنید.
برای زنان باردار توصیه نمیشود.
**********************************
14.
عرق شبت (شوید)
کاهنده چربی خون،نیرو دهنده،مقوی معده و هضم کننده غذا،ملین و مسکن،افزایش شیر مادران،بادشکن و مدر،ضد تشنج،رافع استفراغ.
بعد از هر غذا یک استکان سه بار در روز میل کنید.
***********************************
15.
عرق شیرین بیان
مؤثر برای رفع دردهای قلب،معده،برونشیت و سرفه،رفع اختلالات مثانه،تصفیه کننده خون،ضد حساسیت،مسهل و مدر،خلط آور، ضد التهاب و اسپاسم،درمان بزرگی  خوش خیم و تورم پروستات و مفاصل،مؤثر در رفع زخم معده و اثنی عشر،کاهنده کلسترول خون،محرک آدرنالین.
بعد از هر غذا یک استکان سه بار در روز میل کنید.
************************************
16.
عرق آلوئه ورا(صبر زرد)
کاهنده شدید قند خون،تصفیه کننده خون،رافع گرفتگی کبد،انواع میگرنها،سوء هاضمه  و جوش و سوختگی،ضد کمر درد، درد و التهاب ، جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه،باعث بهبودی در عملکرد کبد شده و سلامتی قلب را حفظ میکند.مسکن درد مفاصل،ملین بسیار قوی،تقویت سیستم ایمنی بدن.
بعد از هر غذا یک استکان سه بار در روز میل کنید.
************************************
17.
عرق اسپست(یونجه)
خون ساز،ملین،نفاخ،حاوی ویتامین های A , B6 , B12,C,E,K و املاح مورد نیاز بدن،سرشار از اسیدهای آمینه،نیاسین،اسید فولیک.
بعد از هر غذا یک استکان سه بار در روز میل کنید.
************************************
18.
عرق بابونه
اشتها آور،ضد ناراحتی گوارشی،کاهنده فشار خون،اوره خون،ضد آماس و ناراحتی های پوستی،موثر در جلوگیری از استفراغ های دوران بارداری،ضد عفونی کننده،تب بر،رافع ناراحتی های عصبی،نفخ معده،دل درد.
بعد از هر غذا یک استکان سه بار در روز میل کنید.
************************************
19.
عرق کاکوتی
ضد نفخ و دل درد،تقویت معده ،اشتها آور،رفع سوء هاضمه،ضد میکروب،درمان کننده مسمومیت،انگل و اسهال ،ضد عفونی کننده مجاری تنفسی،مداوای سیاه سرفه،تقویت بینایی و کولیت.
یک فنجان بعد از هر غذا به همراه یک فنجان آب میل کنید.
*****************************************
20.
عرق کاسنی
رفع آماس و کیسه صفرا و محرک آن،دفع سنگ کیسه صفرا،مفید برای تقویت کبد و نارسایی کبدی،بر طرف ساختن درد های رماتیسمی و رماتیسم عضلانی،معالج یبوست،کمک به هضم غذا و اشتها آور،افزایش دهنده ادرار،تب بر و پایین آورنده حرارت خون.
قبل از هر غذا یک استکان روزی سه بار میل کنید.
****************************************
21.
عرق گزنه
کاهنده شدید قند خون،مفید برای افراد کم خون،رفع ورم کلیه(نفریت)،دفع سنگ کلیه،رفع اختلالات پروستات،مداوای ماراحتی های زنانه،برطرف کننده تنگی نفس،آسم و سیاه سرفه،مقوی و مغذی،جلوگیری از اسکوربوت،متوقف کننده خونریزی.
قبل از هر غذا یک فنجان سه بار در روز میل کنید.
***************************************
22.
عرق گشنیز
ضد اسپاسم،نیرو دهنده،ضد چربی خون،صرع،تشنج و کرم،رفع اختلالات پروستات و بزرگ شدن آن،رافع گریپ،سینوزیت،دردگوش،قاعده آور،بخور با آن ضد باکتری و ضد قارچ.
بعد از هر غذا یک استکان سه بار در روز میل کنید.
***************************************
23.
عرق گل زوفا
برای درمان ناراحتی های دستگاه تنفسی فوقانی،سرفه،سیاه سرفه،برونشیت و ٱسم استفاده میشود،ضد اسهال و از بین برنده نفخ.
سه فنجان در روز قبل از هر وعده غذا میل کنید.
**************************************
24.
گلاب
درمان ضعف اعصاب و مسکن آن،تقویت معده،درمان درد معده،سر درد،تهوع،استفراغ،رفع صفرا و بلغم،مؤثر در افزایش هوش و حافظه،تنظیم قاعدگی،ملین بوده و رافع یبوست است.
در یک لیوان شربت از دو قاشق گلاب استفاده کنید.
**************************************
25.
عرق نعناع
ضد اسپاسم و مسهل صفرا،مقوی معده،اشتها آور،ضد نفخ،آنتی سپتیک،ضد اسهال و استفراغ،رفع گرفتگی عضلات،ضد آسم و قولنج،رفع مراقب ارسال خود باشیدکه،درمان مراقب ارسال خود باشیدکه،درمان رماتیسم،ضد عفونی کننده،بخور آن علیه زکام ،ورم حنجره و برونشیت به کار میرود.
یک فنجان بعد از هر غذا میل کنید.
**************************************





ارسال توسط حسن جوان خواجه پاشا

چهارده معصوم




ارسال توسط حسن جوان خواجه پاشا
آخرین مطالب